Op de helft van onze skireis - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Justin Tukker - WaarBenJij.nu Op de helft van onze skireis - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Justin Tukker - WaarBenJij.nu

Op de helft van onze skireis

Blijf op de hoogte en volg Justin

04 Februari 2018 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Guten Abend Freunden,

Daar zijn we dan weer, dit keer vanuit het heerlijk besneeuwde Zell am Ziller.

In ons vorige verslag toen we nog in Serfaus-Fiss-Ladis zaten, vertelden we dat we ook een dagje naar Nauders zouden gaan, dat werd echter maar een ochtendje van een paar afdalingen wat een saai beschaduwd gebied is dat....Af te raden dus! Nauders ligt echt pal naast Italië, toen we klaar waren met skiën werden we door Marit haar moeder en Jan opgepikt (die verbleven 2 dagen bij ons) en zijn we naar Italië gereden, naar het plaatsje Graun im Vinschgau. Daar ligt namelijk het Reschenmeer, een meer met een verhaal! Er steekt daar midden in het water een kerktoren uit, wat natuurlijk een heel raar gezicht is, maar hoe komt dat nou? Het oude stadje ligt op de bodem van het meer en doordat ze een stuwmeer nodig hadden hebben ze alle gebouwen gesloopt en alles onder water gezet, behalve de kerktoren, die hebben ze laten staan en staat symbool voor het plaatsje..

Twee dagen later vertrokken we voor een week naar het bekende Solden waar we een heerlijke week geskied hebben. We reden ook dit keer weer via Innsbruck, ook om weer te wassen, maar vooral om dit keer van de stad te genieten, want een leuke stad is het zeker! We zijn daar ook naar boven geweest via een treintje en een grote gondel en het uitzicht wat je dan hebt is schitterend. Een heerlijk zonnig plaatje met uitkijk over de gehele stad, echt een aanrader.

Ook in Solden hebben we een week heerlijk kunnen skiën met bijna alle dagen zon, op onder andere de Tiefenbachgletscher en de Rettenbachgletscher. Je merkt wel dat Solden meer voor jongeren ook is door het aantal funparken in het gebied en het aantal skimovies dat je kunt maken, waar Justin natuurlijk aan mee deed. Maar waar het ook een keertje was misgegaan en hij na een val 2 dagen flinke last van zijn spieren had. Ook het vermelden waard: Marit is in de maand dat we nu weg zijn nog geen enkele keer gevallen, zou ze dit volhouden tot het einde?

Je merkt ook aan alles in Solden dat de James Bond film Spectre is opgenomen, overal aanduidingen ervan en zelfs een restaurant gebouwd dat ook in de film te zien is.. Wel grappig dus! Verder zijn we nog een dagje naar Obergurgl-Hochgurgl geweest, 2 aparte skigebiedjes die door middel van een lange horizontale gondel aan elkaar verbonden zijn.

Gister zijn we aangekomen in het Zillertal in Zell am Ziller, de reis daarheen verliep niet geheel volgens plan, met nog maar 20 minuten te gaan (we waren de snelweg al af) kwamen we in een stevige file terecht, omdat de tunnel waar we door moesten deels was afgesloten... Dus we bedachten een alternatief, na een stukje omrijden voor de andere weg bleek ook die weg afgesloten, alsof ze het expres doen. Dus we zijn nog een stukje doorgereden naar nog een alternatief dat gelukkig wel lukte.. Maar zo'n route liever nooit meer, we gingen letterlijk de berg over en door een skigebied heen, met zulke smalle wegen dat een tegenligger eigenlijk al te veel van het goede was en met een flinke afgrond (zonder vangrails). Marit genoot wel van het mooie uitzicht, maar de echte kenners weten dat dit het enige is waar Justin echt bang voor is, aangezien hij toen hij nog klein was al eens in een auto zat die de weg bijna helemaal was gegleden op een berg. Uiteraard was het achteraf een keer leuk om zo over een berg te rijden en van het uitzicht te genieten, maar liever niet meer..

Vandaag hebben we heerlijk in het Zillertal geskied waar Justin via zijn skipas mee doet aan de Zillertal-Arena Challenge. Deze challenge bestaat uit 13 checkpoints waar je langs moet, namelijk 5 skimovies, 4 snelheidsmeters en 4 photopoints. Gewoon leuk om alles te halen en later terug te kijken op www.skiline.cc

Dit was hem weer voor de afgelopen 2 weken.

Tot Snel,
Liefs Justin en Marit

• 04 Februari 2018 - 22:05

Anita:

Leuk om jullie zo te volgen, gaaf hoor ,heel veel plezier

• 05 Februari 2018 - 00:43

Wil:

Weet je dat nog???

• 05 Februari 2018 - 11:02

Greet:

wauw jullie treffen het wel met al dat mooie weer en zeker weer leuke foto's

groetjes en veel plezier greet

• 05 Februari 2018 - 16:03

Justin Tukker:

Ja genieten hier super!!

Ja wil, dat weet ik nog haha;-)