Fiji & Samoa - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Justin Tukker - WaarBenJij.nu Fiji & Samoa - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Justin Tukker - WaarBenJij.nu

Fiji & Samoa

Blijf op de hoogte en volg Justin

07 Mei 2018 | Australië, Gold Coast

Van 19 april t/m 2 mei hebben we Fiji en Samoa bezocht, twee eilanden in de oceaan rechts boven Nieuw Zeeland. Toen we de eerste dag aankwamen op Fiji was het al avond, maar de warmte en tropische vogel geluiden kwamen ons al meteen tegemoet toen we het vliegtuig uit kwamen. Daarna werden we met een shuttle naar ons resort gebracht waar we een huisje hadden op een paar meter van het zwembad en strand. We hebben de week op Fiji dan ook alleen maar besteed aan relaxen. Zwemmen, zonnen en lekker eten aan het strand. Het strand was echt zoals je normaal alleen op plaatjes ziet en het was elke dag zo'n 30 graden.

Na de week op Fiji gingen we verder naar Samoa, dat op 1,5 uur vliegen van Fiji ligt. Toen we aankwamen op Samoa zagen we al meteen dat het een stuk minder ver ontwikkeld is dan Fiji. Veel open hutjes en rondlopende mensen en dieren op de weg. Ook hier zaten we in een heerlijk resort met een nog witter strand waar je heel goed kon snorkelen rondom het koraalrif. Ook hebben we een bezoek gebracht aan de hoofdstad Apia, dit was erg indrukwekkend om te zien en vooral verschrikkelijk warm. De rest van de week hebben we weer op het strand en in het zwembad doorgebracht en ook hebben we een traditionele Samoaanse avond bijgewoond met dansen, muziek en vuur. Erg leuk om dit een keer te zien.

Na de 2 weken relaxen werd het weer tijd om verder te reizen en een paar dagen geleden zijn we in Sydney aangekomen, vanuit waar we een 3 weekse reis naar Cairns zullen maken langs de oostkust van Australië. Hierover meer in het volgende verslag!

Veel liefs,
Justin en Marit